Sandwich jurk combineert better together

De Sandwich jurk en collectie is  al jaren bekend van onder meer de Bijenkorf. Het merk heeft er een frisse wind doorheen laten waaien. Hiermee wil de nieuwe ontwerpster “oude klanten verrassen en nieuwe klanten verleiden”. Barbara Swaak is de nieuwe ontwerper die hiervoor gezorgd heeft. Sandwich is een merk dat al sinds de jaren 80 bestaat. Al die tijd probeert ze leuke jurken te maken voor elk moment van de dag voor alledaagse vrouwen. Toch is er nu dan een nieuwe campagne voor de Sandwich jurk.

Nieuw motto voor sandwich jurk

sandwich-jurken-23001084-40106-35000728Dit motto is nu een nieuw leven in geblazen onder de slogan “Better together”. Dit slaat niet alleen op de sociale in stelling van het merk, maar ook op de kleding zelf. De nieuwe collectie van Sandwich is fris en alles zou met elkaar te combineren zijn, althans dat is wat Barbara beweert. Oordeel zelf!

Sandwich jurk ontworpen voor alledaagse momenten

De nieuwe campagne valt best op tussen alle andere merken die proberen iets nieuws te brengen. Het ene na het andere graatmagere, of in ieder geval hoekige, boos of wulps kijkende model struikelt over het ander. Maar bij Sandwich kijkt een vriendelijk, enigszins alledaags gezicht je aan. Geen stukje jurk te zien. Alleen het gezicht en dat is toch wel heel bijzonder. “Kleding is niet belangrijk,” lijkt het gezicht te glimlachen, “het gaat om jou en mij”. Je bent op slag verkocht. Je wilt hààr als boezemvriendin.

Sandwich jurk ontworpen voor echte vrouwen

Het klinkt als een inkopper of een cliché, want alle kleding wordt toch voor echte vrouwen ontworpen en niet voor modepopjes? Maar Barbara Swaak, zelf 50 jaar oud, heeft er serieus werk van gemaakt om te ontwerpen voor de echte doorsnee vrouw. En dan niet in de zin van gewoontjes maar in de zin van, het zou je buurvrouw kunnen zijn, of jijzelf. Werkende vrouw die de balletjes hoog probeert te houden. Het ene moment op het schoolplein, het andere moment op een projectpresentatie. Zo’n dagindeling vraagt om heel andere kleding dan de doorsnee mannequin draagt. Kleding die tegen een stootje kan en ook na tien keer in en uitstappen, kindjes optillen en nog even de hond uitlaten, er goed genoeg uitziet om de volgende klant te woord te staan. Je kunt niet anders als sympathie voelen voor Barbara. Je bent onmiddellijk fan.

Better together, alles draait om vriendschap

Eigenlijk best een verademing. De “Better together” slogan past natuurlijk ook prima bij de tijdgeest. Een beetje door de crisis ingegeven,  zijn we er weer een beetje meer van bewust dat we het niet alleen kunnen. Een vriendin om mee te lachen en te praten, dat is wat belangrijk is in het leven van de moderne vrouw. Vroeger gingen we hele zaterdagen met elkaar winkelen om daarna met tassen vol neer te strijken op een terras. Nu laten we elkaar via whatsapp zien wat we gekocht hebben en hebben nauwelijks tijd voor “let’s talk over coffee”.

Sandwich jurk zoekt nieuwe vriendinnen

De sandwich campagne draait om echte vriendinnen met gewone maten. Want het plezier moet er van afspatten. En momenteel zijn ze op zoek naar twee nieuwe vriendinnen, voor het volgende seizoen. Denk je dat jij en je vriendin wel een fotoshoot in een Sandwich jurk zullen overleven, dan kun je je nog tot 7 september aanmelden bij Sandwich.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *